lördag 20 december 2008

Obegripligheter

Man kanske skulle prata mer obegripligt. Fler konstigheter som ingen förstår.

Lovis, vår snart tvååriga dotter har fattat galoppen. Hon kommer undan med sådant som vi vuxna aldrig skulle komma på tanken att använda oss av.

Hon hade gjort något av sina rackartyg. Jag frågade henne varför hon gjorde som hon gjorde. Hon svarar något obegripligt, "baba" eller nått. "Baba?" frågade jag. "Jaa!" svarade hon med eftertryck. "Jaha...?" sa jag, lite förbryllad. Sedan gick hon.

Smart. Hon kom ju faktiskt undan med det. Men kanske använder sej vissa stora också av samma strategi när frågorna blir för jobbiga. Om man svarar obegripligt så slipper man svara ärligt.

Men min fru skulle genomskåda mej direkt om jag försökte hemma. Tyvärr (kanske).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar