fredag 3 oktober 2008

Ompaketering

Jag vet att jag är överpretentiös när jag skriver vissa låtar. Jag behandlar ibland ämnen som är alldeles för stora på ett ibland nästan pekoralt sätt. Så ser det ut - utifrån. 

Men sångerna är inte alltid till för att vara exakta. Jag skriver för att bl.a. trösta mej själv. Och jag lägger ut dom på bloggen för att andra ska kunna höra hur dom låter. Ibland faller vissa sånger somliga i smaken, ibland inte.

För några år sedan skrev jag denna visa. Den bär namnet "Livets höst" ett namn som jag egentligen är alldeles för ung för att sätta på en låt. Det låter lite som det ser ut när vår fyraårige son sätter på sej mina skor.

Trots detta så återkommer jag personligen ofta till denna sång. Jag publicerade den för några år sedan (då den var nyskriven). Men nu gör jag det igen. Döden och hösten tål att återvändas till. Och att återanvända i kommande sånger. Vi går en mörk tid till mötes.



© Pierre Falk,2006

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar