lördag 28 juni 2008

I mannaminne

Minns ni Manne? Clownen som talade teckenspråk. Han ledde barnprogram när jag var liten och även om jag var hörande och även om jag dessutom var för stor när de sista programmen sändes så älskade jag honom.

Han läste alltid sagor i sina program. Först cyklade han medan bakgrunden rörde sig och cykeln stod stilla). Sedan klättrade han upp för en trappa och spände fast sej med ett säkerhetsbälte. Sedan lästa han.

Jag hade ett eget utkast till saga, som jag fortfarande mins. Det var lite vridet, men min bästa kompis, Mikael, tyckte att sagan var rätt kul. Såhär gick den ungefär:

Kläderna gör mannen.
Mannen gör kläderna.
Mannen vill inte ha kläderna.
Mannen längtar till ett nudistläger.
Här är nudistlägret.
Här är mannen.
Här är mannen på nudistlägret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar