måndag 22 maj 2006

Låtar

Jag hävdade tidigare att jag hade hur många låtar på lager som helst. Det var sant. Här är några till som jag valde att sjunga in. Varför det blev just dessa denna gång kan jag inte svara på. Omtagningar är tråkigt. Därför gör jag så få sådana som möjligt. Det hörs här och där att jag snubblar över orden.

En vanlig morgon. Det var tänkt att bli något slags mastodontverk över en hel dag. Det blev bara morgonen.
Stiftelsen. När jag bodde på st Laurentii i Lund så hade vi varje år en melodifestival. Detta var mitt bidrag 1995.
Var hälsad. En gymnasiesång om fred. Naiv och högtravande, men jag gillar fortfarande melodin.
Bortom bergen finns det guld. Mytisk och med tydliga folkviseinslag.
En bild i en spegel. Lyssna och tolka själv.
Denna vackra dag. Jag spelade först in den utan pålägg. Men sedan kände jag för lite till.

(c) Pierre Falk, 2006 (Länkarna fungerar inte längre)

1 kommentar:

  1. Favoriter:

    Bortom bergen finns det guld
    Jag fastar omedelbart för dina folkviseinspirerade låtar.

    Denna vackra dag
    Härligt tillbakalutad med snyggt arr.

    SvaraRadera