torsdag 16 april 2009

Statement

Jag har valt att hålla en låg profil på denna blogg när det gäller många kontroverisella frågor. Dock har jag ofta olika privata uppfattningar som jag mycket sällan deklarerar just här.

Min privata grundhållning är att eftersträva att inte vara rädd. Varken för fundamentalister, andra religiösa grupper, antigay- eller gay-rörelsen. Varken det för mej ovanliga eller det högst normala (om detta alls existerar). Det finns inget farligt med åsikter i sej. Jag länkar med glädje till människor som kommit fram till helt olika uppfattningar i olika frågor.

Men vad som skrämmer mej är den intollerans som tydligt deklarerar att nästa steg för åsikternas företrädare är att begränsa andra människor och deras olika åsikter, uppfattningar eller livsåskådningar/religiösa trosuppfattningar.

Nu vet ni i varge fall det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar