fredag 20 februari 2009

Öster om Heden

Idag har jag lyssnat på Perssons pack igen. Det var länge sedan sist. Och jag blev glad och upprymd. Deras senaste skiva för mej tillbaka till en svunnen tid.

Men det är inte därför senaste skivan är bra. Den är kort och gott bra för att den är bra. Inte svårare än så. Men dessutom får den mej att flytta femton rutor tillbaka på spelplanen som kan kallas år eller livet eller min tid (om man vill vara poetisk)

För dej som inte hört skivan "Öster om Heden" än - lyssna i Spotify. Denna suveräna webbbaserade musiktjänst.

3 kommentarer:

  1. Stort tack, Pierre!

    Jag hade ingen aning om Packets senaste skiva och Spotify. Nu är jag nyregistrerad på Spotify och första låten jag lyssnade på var naturligtvis Stenad i Stockholm.

    Underbart att höra min barndomsstads hjältar i högform igen :-)

    SvaraRadera
  2. ...sedan blev det lite Sofia Karlsson.

    SvaraRadera
  3. Jag blev lycklig på riktigt. Både av Spotify och packets senaste. Måhända lite ytliga saker att bli lycklig över, men i den låsta pirat-debatten så behövs alternativ som visar skåpets bästa placering. Och packet: jag förstod inte hur mycket jag saknat dom.

    SvaraRadera