fredag 10 oktober 2008

Daniel Katt

Jag såg en repris av TV-programmet "Debatt". Där diskuterades det om Victoria skulle få gifta sej med sin Daniel. Jag tänker inte lägga mej i det. Åtminstone inte här på bloggen. Ej heller monarkins vara eller icke.

Men Karl Gerhard var en renodlad republikan. Men apropå diskussionen där kärleken ställs emot den traditionella monarkin så dök denna sång upp i mitt huvud. Henrik S Järrel talade sej varm om att bevara det blåa blodet. Daniel är tydligen katten som smugit sej in bland hermerlinerna. Precis som denna diskussion i ärevördiga Sveriges television. Jag har t.o.m. hört frågan diskuteras i P1. Karl Gerhard är m.a.o. dagsaktuell. Som alltid.


MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com

2 kommentarer:

  1. Det är fantastiskt att låtarna och fr a texterna står sig. Jag gillar den med Magnus Uggla också.
    Lyssnat lite på dina låtar. Nice.

    SvaraRadera
  2. Kul att du har hittat hit. Ocfh roligt för mej att titta in hos dej. Det är spännande att se andra kyrkliga människors bloggar.

    SvaraRadera