onsdag 30 april 2008

P3 dokumentär

Senaste veckan har jag lyssnat och lyssnat och lyssnat på ett alldeles lysande radioprogram. Jag är lite snäv i mitt radiolyssnande. Jag håller mej uteslutande till P1. Någon gång, när jag äter min nattmacka eller så, kan jag slölyssna på P4. Men det sker bara i enstaka undantagsfall.

Nåväl. Jag har börjat lyssna på P3-programmet P3 dokumentär. Vilket bra program! Åttio minuters nutidshistoria. Senast handlade det om mordet på Fadime. Hela tiden väljer man att skildra stora händelser kronologiskt och man väljer att belysa från alla tänkbara vinklar. Världen och olika frågor som vi från kvällstinningarna och runt kaffeborden ofta väljer att förenkla gör detta program åter så komplicerade som dom faktiskt är. Fast på ett enkelt sätt.

Om man väljer att prenumerera på programmets podversion så finns flera års program tillgängliga. Om Harald Edelstam, bordellhärvan, Jas-projektet, Kärnkraftsomröstningen, IB-affären m.m.

Lyssna och lär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar