fredag 4 april 2008

Irritationsmoment

Alla som känner mej vet redan om det. Att jag har svårt att bli riktigt arg eller irriterad. På gränsen till loj. I bloggvärlden är det en dålig egenskap.

Likväl finns det vissa saker som gör även mej en smula upprörd. Och den listan toppas av:

Felöppnade förpackningar.

Mjölkpaket som inte rivs hela vägen. Kartonger som öppnas underifrån istället för det angivna hållet. När plast inte rivs av med den avsedda röda lilla plastremsan.

Exemplen kan bli hur många som helst, men jag nöjer mej nog där. Men upprördheten mynnar ut i frågan:

Värför göra fel när man kan göra rätt?

Ps. Nu ska även jag göra rätt. En maträtt (Klockan är ju nästan tolv.) Ds.

1 kommentar:

  1. hehe!
    jag ska iofs inte säga så mycket för jag kan bli arg. men jag blir arg på det där jag med!! hm, ngt släktdrag kanske?

    förresten, maträtt!! hehe

    SvaraRadera