söndag 15 oktober 2006

Oöppen

Kanske har jag blivit gammal. Kanske är jag reaktionär när det kommer till gummistövlar. Kanske trampar jag in och klafsar i gyttja jag inte vet något om. Men jag har åtminstone hela stövlar när jag gör det.

Vad jag menar? Jag var på IKEA idag. På Family-hyllorna sålde dom gummistövlar. Jag har alltid tänkt att den främsta egenskapen som dessa skodon har är att dom står pall för vatten. Men jag har misstagit mig å det grövsta, tycks det.

För dessa stövlar, som jag där fick beskåda, hade redan från början ett stort runt hål i sig! Märket var det pålitliga Tretorn, så allt borde vara i sin ordning.

Jag tycker det är lite konstigt jag. Men jag är säkert gammal och avdankad. Jag är kanske en oöppen människa. Men mina stövlar är i alla fall stängda.

1 kommentar:

  1. nä, i stövlar ska det inte vara några hål. det säger sig ju själv!

    SvaraRadera