måndag 11 september 2006

Musiketcitat

Musiker har en unik förmåga att vara slagfärdiga. Jag kan tänka mig att det beror på att dom helt enkelt blir slut i huvudet efter femhundra intervjuer om senaste skivan. Därför slinter tungan till ibland och det blir slagfärdigt och roligt. Här följer några roliga citat som jag ofta återkommer till i tanken.

Om jag inte själv var Bob Dylan, skulle jag också tro att Bob Dylan satt inne med en massa svar. (B Dylan)

Rock-journalism är människor som inte kan skriva som intervjuar folk som inte kan prata inför människor som inte kan läsa. (F Zappa)

Skillnaden mellan en terrorist och en artist är att man ofta kan förhandla med en terrorist. (Madonna)

Folk är inte så dumma som man tror. Dom är dummare. (S Andersson)

Världen blir bara sämre och sämre. Men vi blir bara bättre och bättre. (M Wiehe inför återföreningen av Hoola Bandoola)

1 kommentar:

  1. Jag gillar pessimistcitat med ironi och dessa var ganska roliga...heh

    I stil med:

    "Det är alltid som mörkast...innan det blir becksvart"

    :-)

    SvaraRadera