söndag 30 juli 2006

Kablar också!

Jag har inte reflekterat över det tidigare. Men det slog mig igår när jag var på stan. Jag är beroende!

Jag tror att alla människor missbrukar någonting. Eller lider av någon slags last. Igår kom jag till insikt om den stora lasten i mitt liv. Vad det är jag bara måste köpa.

Beroenden är ofta irrationella. Så är även mitt. Jag ska strax avslöja vad det är jag bara måste inhandla. Kosta vad det kosta vill!

Jag räknade på det och kom fram till att jag de senaste åren har inhandlat en kabel vid varannat stadsbesök. Kablar som nu bara ligger där och dräller, men som jag bara var tvungen att köpa då de inhandlades.

Vissa köper hattar, andra skor. Vissa röker, andra förgyller sitt liv med allt för många sötsaker. Jag missbrukar kablar! Tråkigt kan tyckas. Men ett beroende är det likafullt. Och visst kan man ha roligare saker för sig än att vältra sig i långa, feta svarta sladdar vars uppgift är att transportera ljud, bild, elektricitet eller något annat från en källa till en annan.

Jag är kabelberoende! Så var det sagt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar